Pagina's

16 juli 2017

DE BOEKENCLUB #3







The Muse door Jessie Burton 
jaar: 2016 | pagina's: 416 | waardering: 4,5/5 


Passie, dat is het juiste woord om dit boek samen te vatten. Passie in al zijn verschillende vormen. Ik praat over passie tussen mensen en passie van mensen, over lust en de verschillende facetten van affectie. Ik praat over passie die verandert in obsessie, over de gevaren van passie en hoe deze plotseling omslaat in pure wanhoop. Ik kan praten over passie die zachtjes uitdooft en passie die onmiddellijk en intens ontstaat vanaf de eerste blik. Ik praat over passie in het geniep, passie die zich verborgen houdt en zich enkel toont in gestolen blikken. Ik praat over passie die leidt tot liefdesverdriet, over de tragedie van iets willen, maar niet kunnen hebben. Tegelijkertijd praat ik over de passie in de kunst, in een artiest's passie voor zijn werk en het creëren ervan. 

The Muse is een novel die je als lezer helemaal opslorpt. Intens en realistisch geschreven, voert het verhaal je mee naar twee verschillende tijden die meer met elkaar verweven zijn dan je had verwacht. Het is spannend om de verhaallijnen met elkaar te verbinden en een hele geschiedenis ontrafeld te zien worden. Jessie Burton heeft een geweldige job gedaan ons mee te nemen in de verschillende passies van het leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten